Piektdiena, 17.05.2024, 11:07Sveicināti Гость | RSS
Portāls "VIENS" Latvijas ražotāju atbalsts
Ieejas forma
Izvēlne / Меню
Tēmas / Темы
Aptauja / Опрос
Kādas Latvijas preces Jūs labprāt perciet?
Atbilžu kopskaits: 37
Statistika / Статистика
Sākums » 2009 » Februāris » 26 » Izeja no krīzes – atrast eksporta tirgu
Izeja no krīzes – atrast eksporta tirgu
16:27

Valstī uz bankrots sliekšņa šobrīd ir tūkstošiem uzņēmumu, kas nespēj atdod parādus, un gandrīz katrs otrais pilsonis spēka gados domā kā pamest Latviju. Tai pat laikā aizvadītā gada ekonomiskie rādītāji tik melnu šo ainu nezīmē. Socioloģisko pētījumu firmas SKDS jaunākās aptaujas vēsta, ka patērētāji vēl joprojām ir uzticīgi Latvijā ražotām precēm.

Aizvadītā gada deviņos mēnešos no Latvijas aizplūdošo preču vērtība bijusi 478 miljoni latu. 2007.gada šādā pat periodā cipars sastādījis 361 miljonu. Mārketinga padomes vadītāja, ekonomiste Ingūna Gulbe prognozē, ka tādus pārdošanas apjomus kā aizvadītajā gadā nav pamata gaidīt. Svarīgi, ka daudzi pārtikas pārstrādes uzņēmumi ir atraduši eksporta noieta tirgu. Patlaban tiek lēsts, ka lielākie naudas resursi ir pieejami Arābu valstīm, kurās mūsu ražotāji paspējuši noslēguši sadarbības līgumus.

Meklēt unikālo

Banku Augstskolas profesore Tatjana Volkova, Latvijai ir labi apstākļi eksportam, jo iekšējais tirgus ir ļoti ierobežots. Mūsu zemei ekonomikas ekspertu valodā rinājot, vislabāk der tā sauktā starptautiskā stratēģija. Proti, mēs nevar konkurēt pasaulē ar lielajiem un lētajiem tīkliem. Taču Latvijā var tapt ekskluzīvi un dārgi produkti. Pie tam ir pētījumi, kas norāda, ka Eiropas veikalu plaukti pēdējo gadu laikā kļuvuši ļoti pelēcīgi. Latvija izvēlīgajiem britiem, spāņiem, francūžiem, vāciešiem un zviedriem varētu piedāvāt ko nebijuši. Principā tas jau notiek. Zivju pārstrādes uzņēmums Brīvais vilnis 90 % produkcijas ražo tikai eksportam. Valdes priekšsēdētājs Arnolds Babris stāsta, ka tūlīt visā Eiropā zudīs mīts, ka konservi ir nabago barība. Viņa uzņēmums jau pierādījis, ka tās var būt pat ekskluzīvas lietas. Piemēram slavenās Rīgas šprotes, kuru kārbu rotā zīmols ar gadaskaitli 1905. īpašājā dāvanu iepakojumā esot ļoti iecienītas dažādu valstu diplomātiskajos korpusos. Šādai precei var likt uzcenojumu pat 80%, jo ir pārliecība, ka produkts ir ne tikai skaists, bet arī izcili kvalitatīvs. Tas ir mīts, ka eksporta tirgos var ielauzties tikai lielie uzņēmumi. Kā norāda Tatjana Volkova – svarīgi ir atbildēt, ar ko es atšķiros no konkurenta. Uzņēmumā var būt unikāli resursi, bet, ja nav spējas tos izmantot, tad rezultātu nebūs.

Ar ko sākt

Mārketinga padome piedāvā dažādas programmas, kas palīdz atrast ārvalstu partnerus. Mūsu pārtikas uzņēmu praktiski pa velti var piedalīties pašmāju un starptautiskās izstādēs, saņemt konsultācijas reklāmas un mārketinga jautājumos, veikt tirgus pētījumus. Lielajā pārtikas izstādē Maskavā Latvijas stendā šogad būs pārstāvēti 19 uzņēmumi. Latvijas vēstniecība pēc tam piedāvā telpas, kur rīkot tikšanos ar esošajiem un potenciālajiem biznesa partneriem. Uz Riga Food izstādi katru gadu tiek aicināti ārzemju žurnālisti, lai pēc tam ārvalstu nacionālajos mēdijos parādītos publikācijas par Latvijas produktiem un uzņēmumiem.

Brīvais vilnis vadītājs norāda, ka panākumu pamatā ir labs partneris – izplatītājs. Pirms slēgt ar kādu līgumu, būtu ļoti veselīgi iegūt atsauksmes un papildu informāciju. Arnolds Babris uzsver, ka ārvalstu tirgos labi klāsies tiem, kas savus produktu izplatītāju uzskatīs par partneri un ļaus arī viņam gūt lavu peļņu. Šāds kompanjons no ādas līdīs laukā, lai palīdzētu izprast un apgūt viņa valsts tirgus zemūdens akmeņus.

Protams, esperti norāda, ka ar gribēšanu būs par maz. Veiksmīga eksporta pamatā ir milzīgs izpētes darbs, kas jāveic zinošiem un varošiem speciālistiem.

 

Noderīgas saites - Informācijas avoti par starptautiskajām izstādēm :

Igaunijā – www.fair.ee

Lietuvā – www.litexpo.lt

Polijā – www.mtp.pl

Somijā – www.tampereenmessut.fi

Spānijā – www.ifema.es

Dānijā – www.messecenter.dk

Japānā – www.bigsight.jp

Francijā – www.exposium.fr

Lielbritānijā – www.exhibitions.co.uk

 

Avots: www.saimnieks.lv /  'Zanda Radziņa, LBL ' / 2009-01-13 16:09:56
Kategorija: Konkurētspējas uzlabošana | Skatījumu skaits: 709 | Pievienoja: viens
Komentāru kopskaits: 1
1 Arianda  
0
Pareizi pateica eksperte, mums grūti konkuret ar vairāku gadu attistītam tehnoloģijam. Mums ir jāizdoma jauninājumi. Man liekas Latvijai ir liels potencials - ķīmiskajā rūpniecībā, jo tas neprasa dargo iekārtu iegādi.

Vārds *:
Email *:
Kods *:
Meklēšana / Поиск
Kategorijas /Категории
Amatniecība un radošs darbs [20]
Latvijas lauksamniecība [217]
Ziņas par zemnieku saimniecībām, lopkopību, zvejniecību, zivsaimniecībām, bīškopjiem, zveraudzētājiem utml.
Pārtikas un dzerienu ražotāji [126]
Mežsaimniecība un kokapstrāde [48]
Mežu apsaimniekošana, kokmateriālu izgatavošana, mēbeļu ražotāji
Metālapstrāde un mašīnbūve [87]
Ķīmijas rūpniecība [61]
Metalurģija, gumijas, plastmasas, kosmētikas, būvmateriālu rāžotāji, stiklašķiedras un eļļas izgatavošana
Tekstīlrūpniecība [26]
Audumu, drēbju un veļas ražotāji
Citu produktu ražošana [35]
Uzņēmējdarbība [104]
Aktualitātes uzņēmējdarbības jomā, kas varētu būt interesantas latvijas ražotājiem un zemniekiem
Konkurētspējas uzlabošana [43]
Jaunās tehnoloģijas un interesantas idejas [93]
Ziņas par jaunām tehnoloģijām, atklājumi, tehnoloģu attistība, biznesa idejas
Būvniecība [65]
Enerģetika [69]
Elektroenergijas un siltumenerģijas cenas, saules un vēja enerģija, koģenerācijas stācijas, kurināmā ražošana
Degviela [22]
Degvielas un biodegvielas ražotāji, naftas ieguve, degvielas cenas
Valsts vīri [35]
Valsts amatpersonu paziņojumi vai ar tiem saistītas ziņas
Par Latvijas ekonomiku pirms gada [2]
Dažreiz ir vērts ieskatīties pagatne, toreiz tās bija ziņas, tagad - vēsture
Ekonomiskā krīze pasaulē [15]
Latvija nav vienīga valsts, kurā ir jūtama krīze, ziņas par ekonomiskās krīzes izpausmi ārpus Latvijas
Darba ziņas un izglītība [54]
Kalendārs / Календарь
«  Februāris 2009  »
PrOTCPkSSv
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728
Arhīvs / Архив