Pirms gada vēl
nebija skaidrs, vai Hugu runājošiem lāčiem ir nākotne - tagad par to vairs nav jāšaubās.
Aizgājušās vasaras sākumā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras
(LIAA) atbalstu Hugu piedalījās dizaina izstādē Tokijā. «Kāds japānis,
kurš bija uzdāvinājis sievai mūsu lāci, bija skatījies sarakstu ar
pretendentiem un brīnījās, kāpēc Hugu nav sarakstā. Mani uzrunāja un
tā mēs tikām uz izstādi,» saka Lauris Rasa, runājošo lāču Hugu idejas
autors. Japānā mazumtirgotāji ar ražotāju nekad nesadarbojas «pa tiešo». Tāpēc
bija nepieciešams visai ilgs laiks, lai izvērtētu izplatītājus, kas Hugu pārstāvēs
Japānā, turklāt tur ir ierasts, ka ir tikai viens aģents, tāpēc bija grūti
izvērtēt, kurš būs «īstais» sadarbības partneris.
Līdz janvāra beigām Hugu
lāčus ekskluzīvi tirgo veikala Takashimaya VIP klientiem, turklāt
lāči gozējas 30 miljonos veikala katalogu. Aģenti sola, ka tad, kad Takashimaya
beigsies ekskluzīvās tiesības, Latvijā ražotie lāči varētu būt 30
labākajos dizaina veikalos. «Es ļoti ceru, ka tā būs,» teic Lauris. Pašlaik
Japāna ir nozīmīgākais eksporta tirgus. Taču viss vēl ir procesā - lāči ir
aizceļojuši uz show-room Nīderlandē un Minhenē. «Es ļoti izvērtēju
partnerus. Ir bijuši gadījumi, kad es esmu pieklājīgi atteicis sadarbību, ja
koncepts neatbilst - lāči nebūs katrā veikalā,» saka Lauris. Rīgā tie ir tikai Riija un Latvijas modes
pārstāvniecībā Klase.»
Šobrīd kopumā ir aptuveni
20 dažādi Hugu lāči. Iecerēts, ka nākotnē tie būs divpadsmit un katrs
atbildīs kādam konkrētam mēnesim. Īpašs ir Karaliskais lācis. Kad Latvijas
vēstniekam Lielbritānijā bija jādodas uz pērnā gada svarīgākajām kāzām - Keitas
un Viljama kāzām Bekingemas pilī -, viņš ņēma līdzi speciāli šim notikumam
radītu Hugu, jo šis lācis šķita atbilstošs ne vien kā kāzu dāvana, bet
arī kā Latvijas «simbols», radīts šeit, turklāt no vietējiem materiāliem. «Man
prieks apzināties, ka vēstnieks ar lāci padusē gāja uz Bekingemas pili. Inese
Apse-Apsīte radīja atbilstošu tekstu. Var būt mārketinga triks un var darīt no
sirds - mēs darām no sirds,» saka Lauris.
Db.lv, 2012.
gada 13. janvāris
Plašāk lasiet laikraksta
Dienas Bizness 13. janvāra numurā.
|