AS «AMO Plant» marta sākumā
uzsācis pilsētas autobusu «Ambassador» sērijveida ražošanu, komplektējot piecas
vienības mēnesī. Autobusi paredzēti Latvijas un Baltijas valstu pilsētām.
Vienlaikus tiek uzsākta zemās grīdas pilsētas autobusu A21 (MAN) licenzētas
ražošanas sagatavošana. Jau šogad šos autobusus paredzēts eksportēt uz Krieviju
(60 vienības Maskavas uzņēmumam «Mosgortrans»). Ceram, ka arī Rīga izrādīs
interesi par to iegādi. Kopā 2012. gadā uzņēmums plāno samontēt 120 autobusus.
AS
«AMO Plant» Protokola nodaļas vadītājs Armands Krūze informē, ka visu rūpnīcā
saražoto produkciju varēs gan nopirkt, gan iegādāties ilgtermiņa nomā. «AMO
Plant» izīrējot autobusus sabiedriskā transporta uzņēmumiem, uzņemas segt visus
īpašumtiesību, uzturēšanas un likvidēšanas izdevumus, kas ievērojami palielina
pakalpojuma kvalitāti un sabiedriskā transporta izmaksu efektivitāti.
Nākamo trīs gadu laikā līdzīgā veidā rūpnīca plāno realizēt vairāk nekā 500
dažādu modeļu autobusus, no kuriem lielākā daļa tiks eksportēta.
Uzņēmums aktīvi attīstās un plāno palielināt lokalizāciju Latvijā. Viens no
tuvākajiem uzņēmuma mērķiem ir jaunas autobusu virsbūves un interjera detaļu
ražotnes izveide, piesaistot papildus finansējumu no uzņēmuma akciju papildu
emisijas un Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējuma,
Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) apstiprinātā projekta
ietvaros.
Par «AMO Plant» akciju iegādi ir izrādījuši interesi pašreizējie uzņēmuma
stratēģiskie partneri – Nīderlandes uzņēmums VDL un Vācijas koncerns MAN.
Sasniedzot vēlamo ražošanas jaudu (500 vienības gadā), tiek plānota jaunu
lokālu ražotņu izveide Krievijā, kur ir liels rūpnīcas produkcijas noieta
tirgus.
Pašlaik Maskavas pilsētas vadība izskata «AMO Plant» priekšlikumu par
pamatkapitāla palielināšanu un uzņēmuma saglabāšanu pilsētas īpašumā, atliekot
pārdošanu līdz 2014.-2015. gadam. Kārtējā izsolē «AMO Plant» akcijas netika piedāvātas.
AS «AMO Plant» ir dibināta
2005.gadā. Uzņēmuma akcionāri ir: Maskavas valdība (92,6%), AS AMO ZIL (4,4%),
Jelgavas pilsētas dome (2,7%) AS «Ferrus» (0,3%).
Kopējais investīciju apjoms
uz doto brīdi ir aptuveni 30 miljoni eiro (aptuveni 21 miljons latu). Patlaban
rūpnīcā ir nodarbināti 64 darbinieki. Galvenais ražošanas process – lielas
ietilpības pilsētas autobusu montāža.
Avots: jelgavniekiem.lv / 05.03.2012
|