"Latvijas
dzelzceļa" meitas uzņēmums kopā ar ārvalstu investoru pēc gada Daugavpilī
varētu sākt pirmo dzelzceļa vagonu būvniecību. Par šo ieceri vakar
"Latvijas Avīzei" pastāstīja VAS "Latvijas dzelzceļš"
("LDz") viceprezidents Edvīns Bērziņš. Vēl 3 – 5 mēneši būtu
vajadzīgi vagonu mezglu sertifikācijai saskaņā ar ES prasībām.
E. Bērziņš teic, ka patlaban tiek izmantoti visi iespējamie vagoni, kas
kustas un ir atbilstošajā tehniskajā kārtībā, tomēr nav piemēroti konkrētās
kravas pārvadāšanai. Janvāra beigās "LDz" valdes priekšsēdētājs Uģis
Magonis intervijā "Latvijas Avīzei" arī uzsvēra – problēma ir saņemt
atpakaļ vagonus, ar kuriem kravas aizvestas. Tos izmanto citi pārvadātāji, kuriem arī nav ar ko vest savas kravas.
"LDz" vagoni ir jāmeklē pie citiem pārvadātājiem, bet par to ir
jāmaksā nomas maksa.
"Ņēmām vērā valdības
uzstādījumu par atbalstu Latgalei, kur ir daudz brīva darbaspēka, mūsu
stratēģiskās intereses un to, ka Daugavpilī ir laba mūsu meitas uzņēmuma
"Ritošā sastāva serviss" bāze, kur patlaban remontē lokomotīves un
vagonus, tostarp arī tos, kas atvesti uz Latviju no citām valstīm. Tieši uz Daugavpils bāzes pamata
varētu veidot kopuzņēmumu vagonu būvniecībai kopā ar ārvalstu investoru. No
investoriem ir jau konkrēti piedāvājumi," tā E. Bērziņš.
Piebildīsim, ka Latgales
lielajās pilsētās Daugavpilī un Rēzeknē jau patlaban aptuveni katrs trešais
cilvēks strādā "LDz" uzņēmumos.
E. Bērziņš gan teic, ka
piesardzīgu darot agrāk, pirms trīs gadiem, piedzīvotā situācija, kad daudziem
vagoniem nebija pielietojuma.
Daugavpilī noteikti
nenotiktu viss
dzelzceļa vagonu
ražošanas process, bet gan vagonu komplektēšana. "Jāskatās
iespējamās piegādes,
iespējamie piegādes
veidi. Protams,
pētām cenas,
cik konkurētspējīgi
būs uzbūvētie
vagoni, cik
saimnieciski izdevīga
būtu to ražošana,"
piebilst "LDz"
valdes loceklis.
Avots: d-fakti.lv / Latvijas Avīze / 17. februāris 2012
|