Viens no visvairāk
pieredzējušiem Latvijas biškopjiem Jānis Vainovskis nodibinājis savu uzņēmumu
SIA Meduspils.
Izšķirties par uzņēmuma
dibināšanu zvērinātu komercdarbības «individuālistu» rosināja idejas par
jauniem produktiem un jaunām iespējām biškopībā. Bet ideju Jānim Vainovskim ir
vairāk nekā šūnu medus kārē. Divdesmit gadu ilgā pieredze biškopībā un desmit gadu
komercdarbības pieredze ļauj nojaust, kādi produkti un pakalpojumi būtu
pieprasīti. Tomēr individuālam darba veicējam nav pa spēkam to visu ieviest
ražošanā, atzīst Jānis Vainovskis. Piedāvājums no Kurzemes Biznesa inkubatora
Saldus filiāles dibināt jaunu kapitālsabiedrību ļāva cerēt, ka jau nobriedušās
biznesa idejas varētu īstenoties ar lielāku vērienu.
Gardēži zina, ka pasaulē
dārgākā kafija «nāk no iekšām», pareizāk sakot, tās ir kafijas pupiņas, ko
apēdis un nesagremotas ārā izlaidis civetkaķis. Pēc ekspertu domām tas
piešķir kafijai neatkārtojamu garšu un smaržu. Izrādās, līdzīgas kulinārijas
spējas piemīt bitēm, tikai medus neiziet cauri barības vadam, bet speciālai
medusguzai. «Pamatdoma nav
manējā. Padomju laikos medus ražas bija zemas – labi, ja 20 kg no saimes. Taču
bija plāni, kas uzlika par pienākumu ražot lielus apjomus un sūtīt uz visām
pusēm. Tāpēc tajos laikos bites piebaroja ar cukuru. Bet kādā konferencē
izskanēja ideja ogu sulu sajaukt ar cukura sīrupu un izbarot bitēm, tādā veidā
saglabājot visas ogu labās īpašības. Man pietika vienu reizi to dzirdēt, lai tā
ideja vairs nedotu miera, domāju – tas man jāpamēģina,» stāsta J. Vainovskis.
Avots: db.lv / Vēsma Lēvalde, 2011.
gada 8. decembris