Ceļu būvniecības
sabiedrība «Igate» šogad bija plānojusi sākt jaunas ražošanas līnijas izveidi
un jaunas tehnoloģijas ieviešanu vecā, nofrēzētā asfalta otrreizējais
pārstrādei, taču saistībā ar «Kalvīša laiku» pastiprināto krīzi šo projektu
uzņēmums atliek uz vēlāku laiku, informē SIA «Ceļu būvniecības sabiedrība
«Igate»» līdzīpašnieks un valdes priekšsēdētājs Māris Peilāns.
Jaunas ražošanas
līnija saistībā ar vecā asfalta otrreizējo pārstrādi ne tikai optimizētu
izmaksas ceļu būvē un vairotu Jelgavas reģiona iespējas, bet arī dotu jaunas
darbavietas, taču šim projektam pieejama tikai maza daļa finansējuma no Eiropas
Savienības (ES) struktūrfondiem, kamēr lielākā daļa līdzekļu jāiegulda pašiem.
«Pateicoties valdībai un «Kalvīša laikiem», kas mums «uzkačāja muskuļus» tā, ka
tagad gāžamies un krītam, mēs, uzņēmēji, kas šo valdību uztur, esam palikuši
bez vērā ņemamām iespējām attīstībai. Nekustāmo īpašumu burbuļa laikā valsts
neņēma ne santīma, neviens par īpašumiem nemaksāja nodokļus, un arī tagad lielo
māju īpašniekiem neliek šo nodokli, un šādu «oranžo pasākumu» rezultātā esam
nonākuši tur, kur esam. Saskaņā ar to, ko esam apņēmušies, gūstot Latvijas
Investīciju un attīstības aģentūras atbalstu, šī tehnoloģija mums jāievieš divu
gadu laikā. Patlaban trūkst iespēju to sākt īstenot, taču atteikušies no tās
neesam un, domāju, noteikti šo iespēju izmantosim,» skaidro M.Peilāns.
SIA «Ceļu būvniecības sabiedrība «Igate»» un Latvijas Investīciju un attīstības
aģentūra (LIAA) šā gada 12.augustā noslēdza līgumu par projekta «Jaunu produktu
un tehnoloģiju ieviešana asfalta ražošanā» īstenošanu darbības programmas
«Uzņēmējdarbība un inovācijas» aktivitātē «Jaunu produktu un tehnoloģiju
izstrāde - atbalsts jaunu produktu un tehnoloģiju ieviešanai ražošanā», ko
līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF).
Projekta ietvaros plānots iegādāties jaunu asfalta ražošanas rūpnīcas iekārtu
komplektu, kas nodrošinās ne tikai jauna produkta ieviešanu - jauna
kvalitatīva, elastīga un ilgmūžīga asfalta ražošanu, izmantojot nofrēzēto veco
asfaltu, bet arī jaunas tehnoloģijas ieviešanu.
Ražošanas iekārtu iegādei bijis arī konkurss, taču saņemtie piedāvājumi
uzņēmumu īsti neapmierina, un konkursu, iespējams, būs jāatkārto. Kopumā
projekta izmaksas ir 1 400 000 latu, kur 297 500 latu ir ERAF piešķirtais
finansējums un 52 500 latu valsts līdzfinansējums, bet pārējo jāsedz pašiem.
Tehnoloģijas ieviešana nodrošinātu arī jaunas darba vietas.
«Mēs noteikti šo tehnoloģiju ieviesīsim un šādu projektu apgūsim, taču nespēju
pateikt, kad. Visticamāk
tas būs tad, kad veidosies jaunas attiecības ar bankām. Teju vai jāgaida, kad
atnāks «laimes lācis» un visu sakārtos, taču par darbaspēku vairs nav
jāuztraucas - tagad tās vairs nav lielas izmaksas, pateicoties «treknajiem
mākoņu stūmējiem» un «kosmonautiem». Pats ar nekustamajiem īpašumiem netirgojos
un kā uzņēmējs jau labu laiku jūtos apkrāpts,» pauž M.Peilāns.
SIA «Ceļu būvniecības sabiedrība «Igate»» dibināta 1991.gadā. Pamatā uzņēmums
ir ceļu būves nozares pārstāvis. Kā šīs nozares speciālists uzņēmums ir plaši
atpazīstams Zemgales reģionā. «Igates» klienti ir gan privātās struktūras, gan
pašvaldības un valsts. Uzņēmumā strādā sertificēti būvdarbu vadītāji ceļu, ēku
un ūdensapgādes un kanalizācijas būvniecībā.
2004.gadā iegādāta jauna, moderna asfaltbetona rūpnīca «Lintec» ar jaudu 120
tonnu stundā un ap 120 000 tonnu gadā. Rūpnīcai ir sava laboratorija, kas testē
gan minerālmateriālus, gan asfaltu. Paralēli atjaunots un pilnveidots
būvtehnikas parks asfaltbetona ieklāšanā.
Bruģakmens ražošanas līnija uzstādīta 1997.gadā, bet 2005.gadā tā nomainīta
pret jaunu, modernu bruģakmens ražošanas līniju, piesaistot finansējumu no ES
fondiem. «Igates» rīcībā ir arī savs bitumena termināls, kas var apkalpot gan
elektriskās, gan tvaika apsildāmās cisternas. Paralēli savas ražotnes
apkalpošanai, tiek veikta bitumena piegāde arī citiem ceļu būves uzņēmumiem.
Paralēli ceļu, ielu un laukumu būvniecībai, «Igate» veiksmīgi darbojas karjeru
izstrādes un minerālo materiālu sagatavošanas procesā, ir iegādātas divas
jaunas, modernas drupināšanas līnijas, kā arī angļu ražojuma jauna, jaudīga
minerālo materiālu mazgāšanas līnija. Uzņēmuma ražotā produkcija tiek izmantota
gan ceļu būvniecībā, gan asfalta un bruģakmens ražošanā.
Avots: zz.lv / Jānis Stundiņš / 21.10.2009
|