Piektdiena, 17.05.2024, 13:36Sveicināti Гость | RSS
Portāls "VIENS" Latvijas ražotāju atbalsts
Ieejas forma
Izvēlne / Меню
Tēmas / Темы
Aptauja / Опрос
Vai Jūsu darbs atbilst Jūsu izglītībai
Atbilžu kopskaits: 21
Statistika / Статистика
Sākums » 2010 » Marts » 18 » Izveidots Latvijas lielāko pārtikas uzņēmumu saldumu un dzerienu vadības uzņēmums
Izveidots Latvijas lielāko pārtikas uzņēmumu saldumu un dzerienu vadības uzņēmums
17:09

 2009. gadā realizēts prioritārs stratēģisks plāns – izveidots un veiksmīgi attīstīts pārtikas uzņēmumu vadības, produktu tirdzniecības un loģistikas pakalpojumu uzņēmums „NP Foods”.  Tādejādi konsolidēta „Nordic Partners” pārtikas uzņēmumu darbība un nodrošināta efektīva un konkurētspējīga darbība Baltijas un globālajos tirgos.


Uzņēmums nodrošina vienotu vadību un attīstību grupas uzņēmumos - AS Laima, AS Staburadze, AS Gutta, SIA Staburadzes Konditoreja, Lider Artur, SIA Saldumu Tirdzniecība.
Grupas kopējais apgrozījums 2009. gadā bija 84 miljoni EUR. Vadības uzņēmuma „NP Foods” izveidošana nodrošina ievērojamu finanšu resursu pārvaldes efektivitāti, konkrēto procesu optimizācija ļāvusi sasniegt līdz pat 30% ekonomiju atsevišķu uzņēmumu izdevumos. Koncentrētas visas administratīvās funkcijas, lai optimizētu ikdienas darbu un izslēgtu administratīvo funkciju pārklāšanos personāla vadībā, mārketingā, zīmolu vadībā, kā arī iepirkumos un pārdošanā. 2009. gadā ieviestas strukturālās reformas nodrošina iespēju operatīvi izmantot sinerģijas iespējas, panākt rentabilitātes uzlabošanos un veido stingru pamatu turpmākajai attīstībai - veidojot atpazīstamus, spēcīgus un pieprasītus preču zīmolus.

2009. gadā bija vērojamas būtiskas iedzīvotāju patēriņa groza izmaiņas. Dominējoša prioritāte kļuva pirmās nepieciešamības preces, samazinājās patēriņa apjoms uz vienu iedzīvotāju. Saldumi neietilpst pirmās nepieciešamības preču grupā, kopējais pārtikas uzņēmumu grupas apgrozījuma samazinājums pret 2008. gadu ir 20%. Taču patērētāju pieprasījums ļauj secināt, ka nav tendences būtiski samazināties saldumu lietošanai. Izteiktas ir divas tendences: prasība pēc uzticama zīmola un prasība pēc kvalitātes. Pērn AS Laima, AS Staburadze un As Gutta eksporta īpatsvars bija 38% no kopējā apgrozījuma šajos uzņēmumos.. Kopumā tiek eksportēts uz Baltijas valstīm, t.sk. Skandināviju, Krieviju, ASV, Kanādu, Izraēlu, Slovākiju, Gruziju un Azerbaidžānu.

AS „Laima” nostiprina pozīcijas Latvijā un Baltijā
2009. gadā AS „ Laima” fokusējās uz ciešas emocionālās saites veidošanu ar savu produktu patērētājiem Latvijā. Intensīvs darbs jaunu produktu ieviešanā ļāvis saglabāt vadošās pozīcijas: aptuveni 55% tirgus daļu konfekšu segmentā un 35% šokolādes tāfelīšu segmentā Latvijā, kas uzrāda pat 2% pieaugumu. Tika attīstīti arī esošie produkti  - veikta „Lukss” zīmola paplašināšana, uzsākot ražot tumšās šokolādes konfektes kārbās. Pilnveidots dizains un paplašināts zīmola „Riegert” piedāvājums. Ieviesti jauni produkti - 44 g šokolādes ar pildījumu(batoniņu) ražošana, tumšā šokolāde ar olu liķiera un kakao krēma pildījumiem.
Miltu produktu grupas patēriņa, ko ražo AS „Staburadze”, kopējais samazinājums ir 7%, taču cepumu segmentā tas ir tikai 1%, lielā mērā pateicoties zīmola „Selga” augstajam vērtējumam patērētāju vidū. Novitāte – izmantot uzņēmumu sinerģijas iespējas piedāvājumā. „Selga” ar pienu un ievārījumu – realizēts sadarbībā ar citiem pārtikas ražotājiem – „Rīgas Piena kombināts” un „Pure food”. Atsevišķi jaunumi, kā, piemēram, „Mammas cepumi”, pierāda, ka patērētāji ir gatavi maksāt par kvalitatīviem sviesta cepumiem, neskatoties uz kopējo pirktspējas samazinājumu.

AS „Gutta” samazina izmaksas uz palielina tirgus daļu Latvijā
AS „ Gutta”, iekļaujoties „NP Foods”, būtiski samazināja izmaksas un fokusējās uz jaunu piedāvājumu izstrādi patērētājiem. Uzsāka divu jaunu produktu grupu ražošanu – ūdens ar garšu („Everest” produktu grupā)  un attīstīja ledus tēju ražošanu. Rezultātā, sekmīgi attīstot dzeramā ūdens segmentu, sasniegts 26% apgrozījuma pieaugums šajā kategorijā. Niansēti atbildot uz patērētāju pieprasījumu, AS „Gutta” saglabā otrā vadošā ražotāja statusu savā profilā, 2009. gada nogalē tuvojoties 30% lielai tirgus daļai. Kopumā uzņēmums  šobrīd piedāvā gandrīz 100 dažādus augstas kvalitātes sulas un dzērienus.

„Lider Artur” fokusējas uz cepumu segmenta attīstīšanu Polijā
 
„Lider Artur” fokusējas uz cepumu segmenta attīstīšanu Polijā un šo produktu eksportu. Kā sekmīgāko zīmolu var minēt „Artur”, pie kura attīstības uzņēmums strādā.
„Lider Artur” produkcija tiek eksportēta uz Latviju, Ungāriju, Slovākiju, Bulgāriju, Igauniju u.c. Eiropas valstīm, kā arī ASV un Krieviju.

„Staburadzes konditoreja” –  produkti mazumtirdzniecības klientiem Latvijā un Lietuvā
Ar 2010. gada 01. februāri „Staburadzes Konditoreja” darbībā integrēta darbība, ko iepriekš veica atsevišķs uzņēmums „EuroFood”. Šobrīd „Staburadzes Konditoreja” un „Margiris” (Lietuva) kļuvuši  par līderi svaigo un atdzesēto produktu nodrošināšanā mazumtirgotājiem Latvijā un Lietuvā. Vienota vadība ļāvusi paaugstināt šo uzņēmumu rentabilitāti. 2009. gadā veiksmīgi uzsākta rūpniecisko salātu un silto maizīšu ražošana, tirgū palaists jauns produkts „Cielaviņa ar lazdu riekstiem”, ar jauniem dizainiem sviestmaižu un picu kategorijā atsvaidzināts PEDRO zīmols.

„NP Logistics” - vadošais pārtikas loģistikas uzņēmums Latvijā
Izveidotās sinerģijas efektivitāti apliecina arī SIA "NP Logistics", kas apkalpošanas kvalitātē ir vadošais pārtikas loģistikas uzņēmums Latvijā. Lēmums par pārtikas loģistikas uzņēmuma izveidi tika pieņemts jau 2008. gadā, realizācija pierāda tā atbilstību tirgus vajadzībām. Paaugstināts servisa līmenis, plašāks produktu piedāvājums, iespējas apkalpot ar tiešajām piegādēm lielāku klientu skaitu Baltijā. Ir uzlabota pakalpojuma efektivitāte visā piegādes ķēdē, kā arī iespēja klientam saglabāt kontroli pār sniegtajiem pakalpojumiem. Ieguvums – iespēja sniegt pakalpojumus ne tikai „NP Foods” uzņēmumiem, bet arī citiem pārtikas ražotājiem un tirgotājiem.

2009. gadā pabeigts investīciju projekts jaunu tehnoloģiju ieviešanā – rekonstruēti līniju iekārtu mezgli, investēts jaunas kakao pupu grauzdējamās krāsns un vafeļu lapu cepšanas krāsns iegādē, kā arī veikti ēku rekonstrukcijas darbi, kas tika uzsākti 2008. gadā. Realizētais investīciju apjoms bija ap 800 tūkstošiem latu. 2010. gadā plānots turpināt tehnoloģiju pilnveidošanu. Investīciju apjoms 400 tūkstoši latu.

„NP Foods” 2010. gada mērķis ir saglabāt vadošās tirgus pozīcijas Latvijā, kāpināt rentabilitāti un turpināt procesu optimizāciju. Budžets paredz saglabāt finanšu rādītājus 2009. gada līmenī ar mērķi paaugstināt par 10%.
„Izmantots ekonomiskās lejupslīdes laiks valstī, lai uzlabotu uzņēmuma konkurētspēju, atšķeļot liekos biznesa procesus un izmaksas. Tagad ir pareizais brīdis, lai aktivizētu darbību, veicinātu produktu pieprasījumu un radītu jaunus produktus, aizņemot jaunas tirgus nišas”, iespējas raksturo Juris Jonaitis,  „NP Foods” valdes priekšsēdētājs. Vienotā vadības struktūra ļauj daudz spēcīgāk īstenot uzņēmumu produktu mārketinga un pārdošanas aktivitātes, kā arī optimizēt izejvielu iepirkumu un grāmatvedības procesus. Tā ir konkurētspējīga attīstības bāze, lai iegūtu vēl spēcīgākas tirgus pozīcijas prioritārajos tirgos – Baltijā, kā arī eksporta tirgos.


Juris Jonaitis
NP Foods valdes priekšsēdētājs

18.03.2010
Kategorija: Pārtikas un dzerienu ražotāji | Skatījumu skaits: 1047 | Pievienoja: viens | Birkas: staburadze, laima
Komentāru kopskaits: 0
Vārds *:
Email *:
Kods *:
Meklēšana / Поиск
Kategorijas /Категории
Amatniecība un radošs darbs [20]
Latvijas lauksamniecība [217]
Ziņas par zemnieku saimniecībām, lopkopību, zvejniecību, zivsaimniecībām, bīškopjiem, zveraudzētājiem utml.
Pārtikas un dzerienu ražotāji [126]
Mežsaimniecība un kokapstrāde [48]
Mežu apsaimniekošana, kokmateriālu izgatavošana, mēbeļu ražotāji
Metālapstrāde un mašīnbūve [87]
Ķīmijas rūpniecība [61]
Metalurģija, gumijas, plastmasas, kosmētikas, būvmateriālu rāžotāji, stiklašķiedras un eļļas izgatavošana
Tekstīlrūpniecība [26]
Audumu, drēbju un veļas ražotāji
Citu produktu ražošana [35]
Uzņēmējdarbība [104]
Aktualitātes uzņēmējdarbības jomā, kas varētu būt interesantas latvijas ražotājiem un zemniekiem
Konkurētspējas uzlabošana [43]
Jaunās tehnoloģijas un interesantas idejas [93]
Ziņas par jaunām tehnoloģijām, atklājumi, tehnoloģu attistība, biznesa idejas
Būvniecība [65]
Enerģetika [69]
Elektroenergijas un siltumenerģijas cenas, saules un vēja enerģija, koģenerācijas stācijas, kurināmā ražošana
Degviela [22]
Degvielas un biodegvielas ražotāji, naftas ieguve, degvielas cenas
Valsts vīri [35]
Valsts amatpersonu paziņojumi vai ar tiem saistītas ziņas
Par Latvijas ekonomiku pirms gada [2]
Dažreiz ir vērts ieskatīties pagatne, toreiz tās bija ziņas, tagad - vēsture
Ekonomiskā krīze pasaulē [15]
Latvija nav vienīga valsts, kurā ir jūtama krīze, ziņas par ekonomiskās krīzes izpausmi ārpus Latvijas
Darba ziņas un izglītība [54]
Kalendārs / Календарь
«  Marts 2010  »
PrOTCPkSSv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Arhīvs / Архив