Sākums » 2010 » Marts » 18 » Izveidots Latvijas lielāko pārtikas uzņēmumu saldumu un dzerienu vadības uzņēmums
Izveidots Latvijas lielāko pārtikas uzņēmumu saldumu un dzerienu vadības uzņēmums
17:09
2009. gadā realizēts prioritārs stratēģisks plāns – izveidots un veiksmīgi
attīstīts pārtikas uzņēmumu vadības, produktu tirdzniecības un loģistikas
pakalpojumu uzņēmums „NP Foods”. Tādejādi konsolidēta „Nordic Partners”
pārtikas uzņēmumu darbība un nodrošināta efektīva un konkurētspējīga darbība
Baltijas un globālajos tirgos.
Uzņēmums
nodrošina vienotu vadību un attīstību grupas uzņēmumos - AS Laima, AS
Staburadze, AS Gutta, SIA Staburadzes Konditoreja, Lider Artur, SIA Saldumu
Tirdzniecība.
Grupas kopējais apgrozījums 2009. gadā bija 84 miljoni EUR. Vadības uzņēmuma
„NP Foods” izveidošana nodrošina ievērojamu finanšu resursu pārvaldes
efektivitāti, konkrēto procesu optimizācija ļāvusi sasniegt līdz pat 30%
ekonomiju atsevišķu uzņēmumu izdevumos. Koncentrētas visas administratīvās
funkcijas, lai optimizētu ikdienas darbu un izslēgtu administratīvo funkciju
pārklāšanos personāla vadībā, mārketingā, zīmolu vadībā, kā arī iepirkumos un
pārdošanā. 2009. gadā ieviestas strukturālās reformas nodrošina iespēju
operatīvi izmantot sinerģijas iespējas, panākt rentabilitātes uzlabošanos un
veido stingru pamatu turpmākajai attīstībai - veidojot atpazīstamus, spēcīgus
un pieprasītus preču zīmolus.
2009. gadā bija vērojamas būtiskas iedzīvotāju patēriņa groza izmaiņas.
Dominējoša prioritāte kļuva pirmās nepieciešamības preces, samazinājās patēriņa
apjoms uz vienu iedzīvotāju. Saldumi neietilpst pirmās nepieciešamības preču
grupā, kopējais pārtikas uzņēmumu grupas apgrozījuma samazinājums pret 2008.
gadu ir 20%. Taču patērētāju pieprasījums ļauj secināt, ka nav tendences
būtiski samazināties saldumu lietošanai. Izteiktas ir divas tendences: prasība
pēc uzticama zīmola un prasība pēc kvalitātes. Pērn AS Laima, AS Staburadze un
As Gutta eksporta īpatsvars bija 38% no kopējā apgrozījuma šajos uzņēmumos..
Kopumā tiek eksportēts uz Baltijas valstīm, t.sk. Skandināviju, Krieviju, ASV,
Kanādu, Izraēlu, Slovākiju, Gruziju un Azerbaidžānu.
AS „Laima” nostiprina pozīcijas Latvijā un Baltijā
2009. gadā AS „ Laima” fokusējās uz ciešas emocionālās saites veidošanu ar savu
produktu patērētājiem Latvijā. Intensīvs darbs jaunu produktu ieviešanā ļāvis
saglabāt vadošās pozīcijas: aptuveni 55% tirgus daļu konfekšu segmentā un 35%
šokolādes tāfelīšu segmentā Latvijā, kas uzrāda pat 2% pieaugumu. Tika
attīstīti arī esošie produkti - veikta „Lukss” zīmola paplašināšana,
uzsākot ražot tumšās šokolādes konfektes kārbās. Pilnveidots dizains un
paplašināts zīmola „Riegert” piedāvājums. Ieviesti jauni produkti - 44 g
šokolādes ar pildījumu(batoniņu) ražošana, tumšā šokolāde ar olu liķiera un
kakao krēma pildījumiem.
Miltu produktu grupas patēriņa, ko ražo AS „Staburadze”, kopējais samazinājums
ir 7%, taču cepumu segmentā tas ir tikai 1%, lielā mērā pateicoties zīmola
„Selga” augstajam vērtējumam patērētāju vidū. Novitāte – izmantot uzņēmumu
sinerģijas iespējas piedāvājumā. „Selga” ar pienu un ievārījumu – realizēts
sadarbībā ar citiem pārtikas ražotājiem – „Rīgas Piena kombināts” un „Pure
food”. Atsevišķi jaunumi, kā, piemēram, „Mammas cepumi”, pierāda, ka patērētāji
ir gatavi maksāt par kvalitatīviem sviesta cepumiem, neskatoties uz kopējo
pirktspējas samazinājumu.
AS „Gutta” samazina izmaksas uz palielina tirgus daļu Latvijā
AS „ Gutta”, iekļaujoties „NP Foods”, būtiski samazināja izmaksas un fokusējās
uz jaunu piedāvājumu izstrādi patērētājiem. Uzsāka divu jaunu produktu grupu
ražošanu – ūdens ar garšu („Everest” produktu grupā) un attīstīja ledus
tēju ražošanu. Rezultātā, sekmīgi attīstot dzeramā ūdens segmentu, sasniegts
26% apgrozījuma pieaugums šajā kategorijā. Niansēti atbildot uz patērētāju
pieprasījumu, AS „Gutta” saglabā otrā vadošā ražotāja statusu savā profilā,
2009. gada nogalē tuvojoties 30% lielai tirgus daļai. Kopumā uzņēmums
šobrīd piedāvā gandrīz 100 dažādus augstas kvalitātes sulas un dzērienus.
„Lider Artur” fokusējas uz cepumu segmenta attīstīšanu Polijā
„Lider Artur” fokusējas uz cepumu segmenta attīstīšanu Polijā un šo produktu
eksportu. Kā sekmīgāko zīmolu var minēt „Artur”, pie kura attīstības uzņēmums
strādā.
„Lider Artur” produkcija tiek eksportēta uz Latviju, Ungāriju, Slovākiju,
Bulgāriju, Igauniju u.c. Eiropas valstīm, kā arī ASV un Krieviju.
„Staburadzes konditoreja” – produkti mazumtirdzniecības klientiem Latvijā
un Lietuvā
Ar 2010. gada 01. februāri „Staburadzes Konditoreja” darbībā integrēta darbība,
ko iepriekš veica atsevišķs uzņēmums „EuroFood”. Šobrīd „Staburadzes
Konditoreja” un „Margiris” (Lietuva) kļuvuši par līderi svaigo un
atdzesēto produktu nodrošināšanā mazumtirgotājiem Latvijā un Lietuvā. Vienota
vadība ļāvusi paaugstināt šo uzņēmumu rentabilitāti. 2009. gadā veiksmīgi
uzsākta rūpniecisko salātu un silto maizīšu ražošana, tirgū palaists jauns
produkts „Cielaviņa ar lazdu riekstiem”, ar jauniem dizainiem sviestmaižu un
picu kategorijā atsvaidzināts PEDRO zīmols.
„NP Logistics” - vadošais pārtikas loģistikas uzņēmums Latvijā
Izveidotās sinerģijas efektivitāti apliecina arī SIA "NP Logistics",
kas apkalpošanas kvalitātē ir vadošais pārtikas loģistikas uzņēmums Latvijā.
Lēmums par pārtikas loģistikas uzņēmuma izveidi tika pieņemts jau 2008. gadā,
realizācija pierāda tā atbilstību tirgus vajadzībām. Paaugstināts servisa
līmenis, plašāks produktu piedāvājums, iespējas apkalpot ar tiešajām piegādēm
lielāku klientu skaitu Baltijā. Ir uzlabota pakalpojuma efektivitāte visā
piegādes ķēdē, kā arī iespēja klientam saglabāt kontroli pār sniegtajiem
pakalpojumiem. Ieguvums – iespēja sniegt pakalpojumus ne tikai „NP Foods” uzņēmumiem,
bet arī citiem pārtikas ražotājiem un tirgotājiem.
2009. gadā pabeigts investīciju projekts jaunu tehnoloģiju ieviešanā –
rekonstruēti līniju iekārtu mezgli, investēts jaunas kakao pupu grauzdējamās
krāsns un vafeļu lapu cepšanas krāsns iegādē, kā arī veikti ēku rekonstrukcijas
darbi, kas tika uzsākti 2008. gadā. Realizētais investīciju apjoms bija ap 800
tūkstošiem latu. 2010. gadā plānots turpināt tehnoloģiju pilnveidošanu.
Investīciju apjoms 400 tūkstoši latu.
„NP Foods” 2010. gada mērķis ir saglabāt vadošās tirgus pozīcijas Latvijā,
kāpināt rentabilitāti un turpināt procesu optimizāciju. Budžets paredz saglabāt
finanšu rādītājus 2009. gada līmenī ar mērķi paaugstināt par 10%.
„Izmantots ekonomiskās lejupslīdes laiks valstī, lai uzlabotu uzņēmuma
konkurētspēju, atšķeļot liekos biznesa procesus un izmaksas. Tagad ir pareizais
brīdis, lai aktivizētu darbību, veicinātu produktu pieprasījumu un radītu
jaunus produktus, aizņemot jaunas tirgus nišas”, iespējas raksturo Juris
Jonaitis, „NP Foods” valdes priekšsēdētājs. Vienotā vadības struktūra
ļauj daudz spēcīgāk īstenot uzņēmumu produktu mārketinga un pārdošanas
aktivitātes, kā arī optimizēt izejvielu iepirkumu un grāmatvedības procesus. Tā
ir konkurētspējīga attīstības bāze, lai iegūtu vēl spēcīgākas tirgus pozīcijas
prioritārajos tirgos – Baltijā, kā arī eksporta tirgos.