Sākums » 2010 » Marts » 1 » Jelgavā plāno ražot bezpilota lidaparātus
Jelgavā plāno ražot bezpilota lidaparātus
18:59
JelgavasbiznesainkubatorakompānijaUAVFactorytuvākajā laikā Jelgavā uzsāksbezpilotalidaparātusērijveidaražošanu, tā piektdien, atsaucoties uz Novaja gazeta rakstīto, ziņo
Biznes&Baltija.
Pēc laikraksta vēstītā, UAV Factory tika dibināts pērnā gada novembrī un no
eksperimentiem pārgājis pie ražošanas. Patlaban uzņēmuma darbinieki izpilda
pirmos pasūtījumus, kas tiks sūtīti uz Austrāliju. Nākotnē plānots gadā
izgatavot 50 vienības gadā.
Kā
stāstījis UAV Factory līdzdibinātājs Konstantīns Popiks, bezpilota lidaparātus
izmanto gan militāriem, gan zinātniskiem mērķiem. Tomēr to izmantošana civilajā
sfērā, piemēram, apsardzē un satiksmes vadības kontrolē, patlaban esot
apgrūtināta. Lielākā daļa valstu vēl neesot izstrādājušas to izmantošanas
noteikumus. Pēc viņa teiktā, daudzas valstis to varētu izdarīt līdz 2015.gadam,
kas savukārt uzņēmumam radītu jaunas iespējas.
Finansējumu
ražošanas aprīkojuma iegādei uzņēmums ieguvis Rīgas domes un Swedbank programmā
Atspēriens.
Konstantīna Popika dibinātais uzņēmums «UAVFactory» tuvākajā laikā gatavojas Jelgavā sākt bezpilota lidmašīnu sērijveida ražošanu. «UAVFactory» ir Jelgavas biznesa inkubatora uzņēmums, kas sācis darboties pagājušā gada novembrī un inkubatora ēkā iekārtojis ne tikai biroja, bet arī ražošanas telpas, raksta 25.02.2010 «Zemgales Ziņas».
Uzņēmums, kurā patlaban strādā četri cilvēki, no eksperimentiem un prototipu radīšanas pārgājis uz ražošanu. Top pirmie pasūtījuma eksemplāri, kas dosies uz Austrāliju. «Tuvākā mēneša laikā sāksim sērijveida ražošanu. Cenšamies panākt, lai izgatavotu 50 lidmašīnu gadā,» stāsta K.Popiks.
Eksperimentālā līmenī Latvijā ar bezpilota lidaparātiem nodarbojas vēl entuziasti Rīgas Tehniskās universitātes paspārnē, taču kā bizness un ražotne «UAVFactory» ir pirmais un vienīgais Latvijā.
Kaut gan pirmajā brīdī «UAV Factory» gatavotais lidaparāts ar aptuveni trīs metru spārnu vēzienu atgādina lielu lidmodeli, ar to arī šī līdzība beidzas. Lidmodeli vada cilvēks, izmantojot tālvadības ierīci, bet bezpilota lidaparātam ieprogrammē kursu, un tas ar autopilota un globālās pozicionēšanas sistēmas (GPS) palīdzību lido pats – pretodamies vējam un lietum, ietur kursu, ātrumu un augstumu un veic uzdoto funkciju, piemēram, fotografē vai filmē objekts. Bezpilota lidmašīnas autopilotā ir mikroprocesors, GPS, žiroskopi, gaisa spiediena un ātruma sensori, datu pārraides ierīce