Konkursa "Izrāviens" uzvarētāju
vidū ir Jelgavas plastmasas izstrādājumu ražotne "Evopipes", kā
arī kokapstrādes uzņēmums "Ošukalns" no Jēkabpils, poligrāfijas
kompānija "Veiters Korporācija" no Rīgas, Tukumā bāzētā ražotne
"Skonto Plan LTD", metālapstrādes uzņēmums no Rīgas
"Vikom", piena pārstrādes uzņēmums "Smiltenes Piens", mašīnbūves
un metālapstrādes akciju sabiedrība "Sidrabe", Liepājas zivju
pārstrādes uzņēmums "Kolumbija", plastmasas izstrādājumu ražotājs
"Norplast" un mēbeļu ražotne "Ripo fabrika, informē Jānis
Palkavnieks, "Lattelecom" Sabiedrisko attiecību projektu vadītājs.
Uzņēmumi, kas uzvarēja konkursā
"Izrāviens 2010", savu produkciju eksportē uz tādām valstīm kā
Somija, Vācija, Zviedrija, Dānija, Taivāna, Vjetnama, Itālija, Lielbritānija,
Nīderlande, Beļģija, Ungārija, Lietuva, Igaunija, Horvātija, Norvēģija, Īrija,
Polija, Čehija, Slovākija, Turcija, Austrija, Krievija, Baltkrievija, Izraēla,
Azerbaidžāna, ASV, Japāna un Koreja. Visi uzņēmumi kopā nodrošina ar darbu 1074
Latvijas iedzīvotājus, norāda Jānis Palkavnieks.
"Iepazīstoties
tuvāk ar uzņēmumiem - atlases uzvarētājiem - var redzēt kopīgas tendences. Veiksmīgākos
uzņēmumus vieno tas, ka ir padarīti mājas darbi - krīzes laikā nopietni
piestrādāts pie izdevumu optimizācijas, darba pārkārtošanas un efektivitātes
palielināšanas. Ja šis darbs ir padarīts, tad patlaban ir īstais laiks mainīt
domāšanas virzienu un sākt skatīties pēc attīstības iespējām. Un šis darbs jau
notiek: uzņēmumi cenšas apgūt jaunus tirgus, piemēram, Krieviju un bijušās NVS
valstis. Sagatavoties jaunu tirgu apgūšanas riskiem, savukārt, var palīdzēt
banka - ar konsultācijām un piemērotāko bankas produktu izvēli, lai palielinātu
starptautisko darījumu drošību. Tāpat ir vērojams, ka ražošanas jaudas sasniedz
savu maksimālo punktu un parādās nepieciešamība investēt jaudu palielināšanā -
arī šajā jautājumā banka labprāt izskatīs jautājumus par potenciālu kapacitātes
palielināšanai," saka Daniils Ruļovs, Swedbank valdes loceklis, Uzņēmumu
apkalpošanas pārvaldes vadītājs.
"Katram uzņēmumam veicām trīs mērķa tirgu analīzi, balstītu uz pasaules
ārējās tirdzniecības statistikas datiem. Domājam, ka šis materiāls rosinās
uzņēmumus kritiskāk palūkoties uz esošajiem eksporta tirgiem un ļaus izvirzīt
daudz ambiciozākas prioritātes. Protams, visiem interesē noieta tirgus, jaunu
klientu atrašanas iespējas. Tādēļ sagatavotajam materiālam esam pievienojuši nozīmīgāko
nozaru izstāžu piedāvājumus attiecīgajos mērķa tirgos, kā arī potenciālo
klientu sarakstus. Ceram, ka mūsu sniegtās
rekomendācijas uzņēmumi jau tuvākajā nākotnē sekmīgi izmantos. "- stāsta
Aija Jaunzeme, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Ārējās
tirdzniecības veicināšanas departamenta direktore
Konkursu "Izrāviens 2010", kā arī eksportspējas celšanas semināru
organizēja Lattelecom, sadarbībā ar Swedbank un Latvijas Investīciju un
attīstības aģentūru, lai sniegtu praktisku padomu un atbalstu mazajiem un
vidējiem uzņēmumiem. Pēdējo divu mēnešu laikā Lattelecom, Swedbank un Latvijas
Investīciju un attīstības aģentūras eksperti auditēja 10 uzņēmumus, kas
uzvarēja konkursā un sniedza konsultācijas par eksporta tirgus izpēti, finanšu
atbalsta instrumentiem eksporta darījumos, kā arī telekomunikāciju risinājumiem
darbības efektivitātes uzlabošanai, informē Jānis Palkavnieks,
"Lattelecom" Sabiedrisko attiecību projektu vadītājs.
Avots: jelgava24.lv /
28.09.2010
|