Tautas
hibrīdautomobiļa galīgais dizains vēl nav skaidrs. Tas varētu būt gan šāda
izskata kupeja, gan arī četrkantīga kastīte ar pretējā virzienā veramām durvīm.
Oneksim plāno pirmos sava hibrīdauto prototipus
parādīt jau šā gada nogalē, savukārt ražošanas konveijerus plānots iedarbināt
2012. gada jūlijā. Lai īstenotu projektu, tajā plānots ieguldīt 150 miljonus
eiro. Par Oneksim tehnoloģisko partneri sērijveida hibrīdauto izstrādē kļūs
uzņēmums Jarovit, kas veica izstrādes pirmo posmu.
Krievu hibrīdauto tiks
aprīkots ar diviem 25 kilovatu elektromotoriem (kopējā jauda attiecīgi būs 50
kW jeb apmēram 70 zirgspēki), kas griezīs aizmugurējos riteņus. Elektromotoriem
enerģiju dos litija jonu akumulatori, kuru lādēšanai kā ģenerators savukārt
kalpos neliela tilpuma iekšdedzes dzinējs. Tā darbināšanai varēs izmantot gāzi.
Mazcenas hibrīdauto
tehniskie parametri būs visnotaļ pieņemami - tā plānotais maksimālais ātrums ir
120 km/h, iekšdedzes dzinēja patēriņš līdzvērtīgs 3,5 litriem uz 100
kilometriem un gaitas rezerve - apmēram 400 kilometri.
Oneksim topošajā rūpnīcā
gada laikā plāno
saražot 10 000 automobiļu, no kuriem katrs maksās līdz 10 000 ASV dolāru, tātad
nepilnus 5 tūkstošus latu.