Kartupeļu čipsu
ražotājs a/s Latfood pērn audzējis apjomus galvenajos eksporta tirgos.
Starp Baltijas valstīm vislabākos pieauguma rezultātus a/s Latfood aizvadītajā
gadā izdevies sasniegt Igaunijā, kur pārdošanas rādītājus izdevies pārsniegt
par 22 %. Azerbaidžānā pērn realizācijas apjomi palielinājušies par 20 %,
salīdzinot ar iepriekšējo gadu, tāpat eksports attīstīts uz Kazahstānu, Kaļiņingradu,
Krieviju un citām valstīm.
Lai nodrošinātu pieaugošo
pieprasījumu eksporta tirgos, kompānija palielināja ražošanas jaudas un vasaras
sezonā ieviesa ražošanu trīs maiņās. Eksporta tirgos uzņēmuma produkcija tiek
tirgota ar preču zīmi Taffel, izņemot Azerbaidžānu, kur Latvijas čipsi
nopērkami ar Ādažu čipsi zīmolu. Eksporta tirgū tiek realizēti aptuveni 48% no
kopējās Latfood Latvijā saražotās produkcijas, taču eksporta apjoms turpina
pieaugt. Uzņēmums kopumā savu produkciju eksportē uz aptuveni 10 valstīm.
Latvijā situācija
saglabājusies līdzīga kā iepriekš – tā ir stabilizējusies, uzrādot nelielu
izaugsmi, vērtē a/s Latfood valdes priekšsēdētājs Valdis Blūms. Šogad
Latvijā izdevies būtiski palielināt tradicionālo produktu tirgus daļu, kas arī
bija viens no dizaina maiņas mērķiem. Turklāt pieaugums svarīgāko produktu
segmentā devis arī kopējo tirgus daļas pieaugumu, pie tam būtiski palielinot
pārsvaru pār tuvāko sekotāju, tādējādi Latfood šogad sasniedzis
stratēģiskos mērķus Latvijā un tos izpildījis.
Pērn vairākām produkta
izejvielām bija vērojams būtisks iepirkuma cenu pieaugums, ko ietekmēja
nepastāvīgie laika apstākļi un sliktās ražas, kas savukārt bija iemesls cenu
izmaiņām pasaules biržās un sekojoši būtiski ietekmēja saražotās produkcijas
pašizmaksu, skaidro V. Blūms. Db jau iepriekš ziņoja, ka izejvielu
sadārdzinājums ietekmējis arī citas pārtikas nozares, tostarp gaļas ražotājus,
kas mēģināja izdevumus sabalansēt ar ieņēmumiem.
Avots: db.lv / Sandra Dieziņa, 2012.
gada 3. janvāris
|