Sākums » 2012 » Augusts » 10 » Latvijā jaunu autobusu pārdošanā līderos izvirzās "Amo Plant"
Latvijā jaunu autobusu pārdošanā līderos izvirzās "Amo Plant"
19:06
Latvijā ražotie autobusi "Amo
Plant" jaunu autobusu tirgū Latvijā ieņem līderpozīcijas, liecina Latvijas
Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas dati.
"Amo Plant" tirgus daļa jauno autobusu tirgū šā
gada pirmajos septiņos mēnešos ir 22,4% ar kopumā pārdotiem 11 autobusiem. Latvijā
ražotajiem autobusiem seko "Mercedes-Benz" spēkrati ar 20,4% tirgus
daļu un desmit pārdotiem autobusiem. Trešajā vietā ierindojies
"Volkswagen" ar 18,4% tirgus daļu un deviņiem pārdotiem autobusiem.
Kopumā šā gada septiņos mēnešos jaunu autobusu tirdzniecība
sarukusi par 64% - pērn šajā laika posmā tika pārdoti 136 autobusi, bet šogad -
49.
Šā gada jūlijā jaunu autobusu tirdzniecība sarukusi par 39%
- no 23 pārdotām vienībām 2011.gada jūlijā līdz 14 šogad.
Jūlijā visvairāk autobusu pārdevis "Amo Plant" un
"Isuzu" - abi pārdevuši pa sešiem autobusiem (attiecīgi katra zīmola
tirgus daļa jūlijā bijusi 42,9%). Savukārt pa vienam pārdevuši
"Volkswagen" un "Renault" (abu tirgus daļa jūlijā pa 7,1%).
Jau ziņots, ka nākamā gada sākumā rūpnīca "Amo
Plant" plāno
sākt ražot sērijveida "VDL Citea" 12 metru zemās grīdas pilsētas
autobusus ar hibrīda dzinēju.
Hibrīddzinēju autobusu ražošanas sākšana būs nopietns solis
elektroautobusu ražošanas attīstības jomā, aģentūrai LETA sacīja AS "Amo
Plant" preses pārstāve Dzintra Krūze.
"Pirmais solis tika sperts jau tālajā 1974.gadā, kad
tieši Latvijā "RAF" rūpnīcā tika izlaisti pirmie
elektromikroautobusi," sacīja Krūze.
"VDL Citea" auto izstādē Hannoverē ieguva titulu
"Gada autobuss 2011". "VDL Citea" autobusiem ir ērts
pasažieru salons, lieliska vadāmība un stabilitāte uz ceļa, ergonomiska
vadītāja darba vieta un degvielas ekonomija, sacīja Krūze.
Pirmie "VDL Citea" autobusi parādījās 2007.gadā,
un 2010.gada beigās "VDL Citea" autobusi tika uzlaboti, dzinēji ir
kļuvuši daudz ekonomiskāki un piemērotāki Ziemeļeiropas klimatiskajiem un
satiksmes apstākļiem. Liels pluss ir arī tas, ka šie autobusi tiek izlaisti arī
hibrīdversijā, skaidroja uzņēmuma pārstāve.
Kopējais investīciju apjoms "Amo Plant" ražotnē
patlaban ir ap 30 miljoniem eiro (21 miljons latu). Rūpnīcā patlaban strādā 79
darbinieki.
Patlaban arī tiek izskatīts jautājums par Krievijas lielākās
bankas "Sberbank" iesaistīšanos Krievijas autobūves attīstībā. Šajā
projektā nozīmīga loma paredzēta arī Latvijas uzņēmumam "Amo Plant", informēja
Krūze.
AS "Amo Plant" ir dibināta 2005.gadā. Uzņēmuma
akcionāri ir Maskavas valdība (92,6%), AS "Amo zil" (4,4%), Jelgavas
dome (2,7%) un AS "Ferrus" (0,3%).