Konkursa
atlases kārtā uz 34 elektrovilcienu un 23 dīzeļvilcienu piegādi Latvijas VAS
„Pasažieru vilciens”, kopējā summu ap 144 miljoniem latu, piedalīsies piecas
Eiropas kompānijas. Konkursa noteikumi neļauj Latvijas uzņēmumiem piedalīties
konkursā patstāvīgi. RVR un DLRR būs tikai darbu uzņēmēju lomā.
Konkursā
piedalīsies Eiropas kompānijas: spāņu „Construcciones y Auxiliar de
Ferrocarriles SA” (CAF), poļu „Pojazd Szynowe PESA Bydgoszez Akcyjna Holding”,
franču „Bombardier Transport France S.A.S.”, Šveices „Stadler Bussnag AG” un
horvātu „Končar-Električna Vozila D.D.”. Par to tiek rakstīts 1.marta
„Pasažieru vilciens” preses relīzē.
Uzmanība tiks
vērsta uz pieredzi, iespējām, iepriekšējo darbību un klientu rekomendācijām.
Pretendenti, kas atbildīs prasībām, saņems piedāvājumu piedalīties otrajā
atlases kārtā. Tehnisko un finanšu dokumentāciju dalībniekiem būs jāiesniedz
līdz jūlija beigām, lai varētu noslēgt līgumu par ritošā sastāva piegādi šī
gada rudenī.
Konkursa
noteikumi neļauj Latvijas ražotājiem piedalīties tajā patstāvīgi. Tāpat
konkursā nevar ņemt dalību tie uzņēmumi, kas neatrodas Eiropas Savienības
teritorijā. Latvijas ražotājiem tiek piešķirtas partneru un darbu uzņēmēju
loma. „Nekur Eiropā netiek ražoti vilcieni attiecīgi mūsu dzelzceļa sliedēm,
tāpēc šo ražošanas knifu nāksies apgūt jebkurā gadījumā. To darīt ir vienkāršāk
tur, kur eksistē sliežu standarts 1.520mm. Attīstot ražošanu Latvijā, paveras
lielas iespējas apgūt bijušās PSRS tirgu”, - teica „Pasažieru vilciens” valdes
priekšsēdētājs Andulis Židkovs.
Pēc IA „REGNUM
Новости”, Latvijas uznēmumi - Rīgas Vagonu rūpnīca un Daugavpils Lokomotīvju
remonta rūpnīca, gatavi piedalīties konkursā kā Eiropas ražotāju partneri. RVR
konkursā iespējams pievienosies spāņu CAF, bet DLRR ar horvātu kompāniju
„Končar-Električna Vozila D.D.”.
DLRR vadība
apstiprināja ziņu aģentūrai D-fakti.lv informāciju par partnerību ar ārzemju
ražotājiem, jo pēc konkursa noteikumiem viņi neatbilst galvenajai prasībai –
jābūt elektrovilcienu un vilcienu ražošanas uzņēmumam. Noteikumi pieprasa arī
lielāku darbu apjomu, nekā ir rūpnīcai.
VAS „Pasažieru vilciens” ritošā sastāva atjaunošanu jāpabeidz līdz
2015.gadam. Es Izlīdzināšanas fonds projekta realizācijai piešķir 100 miljonus
latu. Līdzfinansējums – ap 44 miljoniem latu. Tā formulu jāpiedāvā konkursa
uzvarētājam.