Dārzeņu pārstrādes
uzņēmums Milda
KM sācis
boršča eksportu uz Japānu.
Pirmā krava nosūtīta šā
gada sākumā un SIA Milda KM vadība cer, ka sadarbība turpināsies.Uz
Japānu uzņēmuma ražotā produkcija tiek eksportēta ar privāto preču zīmi, taču
produkta receptūra nav īpaši pielāgota Japānas tirgum. Lai sāktu boršča
eksportu uz šo Āzijas valsti, bija jāiziet dažādi saskaņojumi un procedūras,
projekta realizācijā bija iesaistīta arī Latvijas vēstniecība Japānā, Latvijas
Investīciju un attīstības aģentūra.
Lauksaimniecības Tirgus
veicināšanas centra (LTVC) vadītāja Ingūna Gulbe atzīst, ka mēģinājumi strādāt
Japānas tirgū bijuši vairākiem Latvijas uzņēmumiem. «No vienas puses Japāna ir
liels un salīdzinoši bagāts tirgus. Tā ir viena no retajām valstīm, kur
pārtikas imports ir lielāks par pašu saražoto. Šī ir arī ļoti specifiska un
tāla valsts, kur ir citi ēšanas paradumi un kultūras atšķirības. Ja šī valsts
kļūst par stabilu partneri ar regulārām piegādēm, tas ir tikai pozitīvi, jo
ļauj diversificēt riskus,» vērtē LTVC vadītāja.
Milda KM eksporta apgrozījums pērn būtiski
palielinājies – par 45%. 2011 gada nogalē tika nosūtītas pirmās kravas uz
Krieviju un Azerbaidžānu, šogad paredzēts strādāt vēl pie vairāku jaunu tirgu
apgūšanas. Īpaši veiksmīgs uzņēmumam bijis eksports uz Lielbritāniju, kur
realizācija pērn augusi par 147 %, salīdzinājumā ar 2010. gadu. Tieši zīmols Milda
atzīts par populārāko zīmolu Anglijā mediju grupas Anglo Baltic News rīkotajā
aptaujā – Mildas produkti ir vispieprasītākie Anglijas latviešu vidū.