Liepājas ostā pēc Dānijas kapitāla
uzņēmuma "Dan Store Latvia" pasūtījuma top komplekss paātrinātai un
kvalitatīvākai graudu iekraušanai kuģos, raksta db.lv.
Plānots,
ka iekraušanas iekārtu, kas apkalpos ostas 42. un 43. piestātni, nodos
ekspluatācijā šā gada 19. maijā, taču pēc tam vēl turpināsies tā regulēšana,
db.lv informēja Liepājas ostā. Vienlaikus ar iekraušanas iekārtas montāžu
izbūvēta slēgta galerija, kas ļaus kravas no noliktavas ar segto lenšu sistēmu
nogādāt taisni kuģī. Tas samazinās kravas zudumus un jūtami palielinās
kraušanas normas. Iekraušanas jauda kuģos no 400-500 tonnām stundā pieaugs līdz
1000 tonnām stundā, stāsta projekta vadītājs Edvīns Kairēns. Būvniecību veic
SIA U.P.T.K., savukārt stividorpakalpojumus, tāpat kā līdz šim, nodrošinās a/s
Liepājas osta LM.
2005.
gadā Liepājas ostā, ieguldot astoņus miljonus ASV dolāru (ap četriem milj.
latu), tika uzbūvēts specializēts beramkravu (graudi, lopbarība) pārkraušanas
terminālis ar slēgtajām noliktavām un sešiem graudu silosiem. Projekta
realizācijā sadarbojās Šveices kompānija Bunge, Dānijas kompānija Dan Store un
LSEZ a/s Liepājas osta LM. Termināļa otrā kārta tika pabeigta 2011. gada
beigās, un tās ietvaros tika paplašināts infrastruktūras tīkls – izbūvēta jauna
noliktava (3087.74 m²) ar atsevišķiem pārkraušanas punktiem auto transportam un
dzelzceļam. Kopējā termināļa kravu caurlaides jauda ir 700 tūkst. t gadā. Otrās kārtas izmaksas ir ap 2,26
miljoniem latu.
Avots: liepajniekiem.lv / 16.05.2012
Kategorija: Būvniecība |
Skatījumu skaits: 485 |
Pievienoja: viens
| Birkas: ostas