Šī brīža tirgus situācija mārketinga un reklāmas jomā Latvijā daudziem
uzņēmējiem liek skeptiski skatīties uz iespējām izmantot medijus sava uzņēmuma
reklamēšanai, jo to noteiktais cenu līmenis nereti ir pārāk augsts. Arī pētījumi
rāda, ka reklāmas tirgus pagājušajā gadā nav piedzīvojis gandrīz nekādu
izaugsmi. Lai vienlaikus radītu iespējas reklāmas tirgum Latvijā turpināt
attīstību un veicinātu vietējo uzņēmumu konkurētspēju, tiek dibināts Latvijas
Reklāmas Klubs (LRK).
Latvijas Reklāmas Klubs tiek veidots
ar mērķi apvienot Latvijas vietējos uzņēmumus, kuri novērtētu atbalstu reklāmas
un mārketinga jomā un labprāt vēlētos reklamēt savu uzņēmumu, preces vai
pakalpojumus medijos, piesaistot patērētāju uzmanību un palielinot uzņēmuma
vērtību. Jau tagad Latvijas Reklāmas Klubs izveidojis sadarbību ar lielu
skaitu medijiem, kuri ir piekrituši piedāvāt uzņēmumiem reklāmas iespējas,
tādējādi sekmējot arī nozares kopējo aktivitāti. Šobrīd turpinās aktīvas
sarunas arī ar citiem medijiem, kuri vēlas iesaistīties LRK darbībā, piedāvājot
uzņēmumiem izdevīgu sadarbību.
"Latvijas reklāmas tirgus šobrīd piedzīvo tādu kā
stagnāciju, uzņēmumi vairs nevar atļauties tik lielus līdzekļus veltīt reklāmas
aktivitātēm, tāpēc uzskatu, ka ir īstais brīdi nākt klajā ar iniciatīvu par
Latvijas Reklāmas Kluba izveidi. Ir nepieciešams uzņēmumiem vēlreiz atgādināt
mārketinga un reklāmas nozīmību, kā arī radīt labvēlīgākus apstākļus mediju,
uzņēmumu un sabiedrības komunikācijai, tādējādi nodrošinot šīs jomas attīstību,
inovatīvu ideju rašanos un realizēšanos,” norāda LRK projektu vadītāja Ērika
Reire.
Reklāmas izvietošanas iespējas uz īpaši
izdevīgiem noteikumiem tiek virzīts kā pirmā LRK aktivitāte, jo pašreizējā
tirgus situācija liek meklēt jaunas savstarpējas sadarbības iespējas, kas
varētu atbalstīt uzņēmējdarbību. Tomēr ar to LRK darbība neaprobežosies. Šobrīd
norit darbs pie Latvijas reklāmas nozares attīstības vadlīniju izstrādes, kas
atvieglotu tālāko LRK aktivitāšu veidošanā. Tāpat tuvākajā laikā tiks apkopoti
reklāmas speciālistu un uzņēmumu vadītāju viedokļi attiecībā uz lielākajiem
šķēršļiem, ar ko nākas saskarties realizējot mārketinga un reklāmas aktivitātes
ikdienā. Izvērtējot tendences, tiks meklēti iespējamie risinājumi.
"Manuprāt, šobrīd reklāmas jomā uzņēmumi darbojas
stipri individuāli. Tas traucē sasniegt iespējamos rezultātus un procesu
sadārdzina. Tas protams ir saistīts ar sīvo konkurenci, tomēr uzskatu, ka ir
iespējams atrast variantu, kā veiksmīgi sadarboties un strādāt kopā, saglabājot
savu individuālo redzējumu. Ar
to arī nodarbosies Latvijas Reklāmas Klubs,” atzīst Ē. Reire.
Tā
kā LRK biedru skaits būs ierobežots, dalība klubā ir bez maksas.
Avots: BNA
/ 25. februāris 2009
|