RVR: mums ir iespēja atkal
kļūt par plaukstošu un slavenu rūpnīcu
Patlaban
"Rīgas vagonbūves rūpnīca" (RVR) atrodas krustcelēs un tai ir iespēja
atkal kļūt par plaukstošu un slavenu rūpnīcu, mašīnbūves klastera centru,
biznesa portālam "Nozare.lv" norādīja uzņēmumā.
"Visu izšķirs tas, vai
RVR pēc "Pasažieru vilciena" (PV) pasūtījuma uzsāks ražot jaunus,
konkurētspējīgu vilcienu modeļus sadarbībā ar tehnoloģisko partneri
"Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) - vienu no
lielākajiem Eiropas vagonbūvētājiem. Ja uzplaukumu piedzīvos rūpnīca, tad
uzplaukumu, visticamāk, piedzīvos arī Rīgas Tehniskās universitātes Transporta
un mašīnzinību fakultāte, kas jūtami atdzīvosies un palielināsies jaunu,
talantīgu speciālistu sagatavošana," norāda RVR.
RVR mērķi, īstenojot jaunu vilcienu piegādes projektu, būtu sadarbībā ar CAF
izstrādāt jaunu, konkurētspējīgu ritošā sastāva modeli 1520 milimetru dzelzceļa
platumam; nodrošināt Latvijas operatoru ar moderniem vilcieniem, kuri ir ražoti
pašu valstī; uz rūpnīcas bāzes izveidot elektro un dīzeļvilcienu ražošanu, ar
jaunām, augstas tehnoloģijas un sociāli nozīmīgām darba vietām; radīt
priekšnoteikumus RVR zīmola eksporta potenciāla realizācijai NVS tirgos.
Uzsākot jaunu vilcienu ražošanu sadarbībā ar CAF, paredzēts pieņemt darbā un
apmācīt papildu darbiniekus, veikt rūpnīcas rekonstrukciju un jaunu iekārtu
iegādi, pārņemt tehnoloģijas, apgūt jauno vilcienu uzturēšanas un remonta
tehnoloģijas.
Projektā iecerēta 30 inženieru apmācība pēc speciālām mācību programmām,
vidējā posma vadītāju, tehnologu, meistaru, kvalitātes kontroles speciālistu un
pamatražošanas strādnieku apmācība CAF rūpnīcās pirmo sešu vilcienu ražošanas
laikā.
RVR pieprasījums pēc apmācīta darbaspēka laikā no 2012. līdz 2015.gadam
pieaugs par 500 darbavietām (konstruktori - 30 darbavietas, tehnologi - 32,
ražošanas vadītāji (meistari) - desmit, citi nozares speciālisti - 28,
pamatsrādnieki - 400 darbavietas), prognozē uzņēmuma vadība.
Kā ziņots, CAF līdz 31.janvārim pagarinājis pasažieru vilcienu iepirkuma
termiņu.
Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) pērn oktobra nogalē atļāva PV slēgt
līgumu ar CAF par apjomīgo jauno pasažieru vilcienu sastāvu iepirkumu.
PV konkursā par jaunu pasažieru vilcienu sastāvu iepirkumu par uzvarētāju
atzina Spānijas kompāniju, kas ieguva tiesības uz 610,76 miljonus eiro (429,24
miljonus latu) vērto līgumu. Šo PV lēmumu IUB apstrīdēja Šveices kompānija
"Stadler", kas 17.novembrī iesniedza arī sūdzību tiesā par IUB lēmuma
pamatotību.
PV iepirkums paredz līdz 2015.gadam iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un
septiņus dīzeļvilcienus.
Avots: www.DELFI.lv
/ LETA | 23. janvāris 2012
|