Smiltsērkšķu bizness plaukst; par eksporta potenciālu bažas
17:09
Ik gadu smiltsērkšķu platības Latvijā palielinās
par 10–15 hektāriem, taču nākamgad ir gaidāms īstais bums, jo klāt nāks 50
hektāri, žurnālā «Lietišķā Diena» publicētajā raksta «Smiltsērkšķis – vai
«Latvijas Nokia»?» stāsta Latvijas smiltsērkšķu audzētāju asociācijas vadītājs
Andrejs Brūvelis.
Viens no šīs ogas lielas popularitātes iemesliem ir tas,
ka smiltsērkšķu audzētājus, atšķirībā no citām nozarēm, krīze tikpat kā nav
ietekmējusi. «Latvijā nav daudz tādu jomu un uzņēmējdarbības veidu, kur bizness
krīzes laikā nebūtu iedragāts. Tā laba slava izplatās, tāpēc arvien vairāk
zemnieku par to interesējas,» skaidro A.Brūvelis. Pieprasījumu pēc ogām
palielināja arī reklāmas jomas darboņa Ērika Stendzenieka virzītā smiltsērkšķu
produktu līnija «Bio2You».
Jautājums ir, vai smiltsērkšķis un no tā taisītie produkti – sulas, saldumi
utt. – var kļūt arī par nozīmīgu eksporta produktu. Biedrības Mārketinga padome
vadītāja Ingūna Gulbe uzskata, ka lai to panāktu, ir vajadzīgs liels
izskaidrošanas darbs. Taču Latvijas smiltsērkšķu produktu popularitāte atkarīga
arī no tā, cik daudz to patērēs paši Latvijas iedzīvotāji. «Ja lietojam paši,
arī viesi to ievēros, un smiltsērkšķu sula varētu tāds pats suvenīrs no
Latvijas kā Lāču maize,» viņa ir pārliecināta.
Arī A.Brūvelis uzsver, ka smiltsērkšķa potenciālu nevajag pārspīlēt, taču
šī oga noteikti ir «Latvijas augļkopības «Nokia»».