Lai produkti būtu
konkurētspējīgi, uzņēmums tiecas pēc ekomarķējuma.
Kustība par tīru vidi un videi draudzīgiem produktiem kļūst aizvien populārāka,
un mēs negribam krist ārā no aprites, bet vēlamies šajā virzienā attīstīties,
nepieciešamību produkcijai iegūt Eiropas ekomarķējumu (logotips –
ekopuķe) pamato sadzīves ķīmijas ražotāja a/s Spodrība izpilddirektore
Baiba Megre-Ansviesule.
Viņas vadītais uzņēmums ir
vienīgais mājķīmijas ražotājs Latvijā, kas aktīvi un intensīvi strādā pie šī
ekomarķējuma iegūšanas. To, ka šobrīd Spodrība ir pionieris, kaut arī par to
domājuši jau no 2006. gada, norāda arī Vides pārraudzības valsts biroja (VPVB)
Sākotnējās izvērtējuma daļas vadītāja Iveta Jēgere. Viņa zina teikt, ka arī
citiem uzņēmumiem, piemēram, tekstilu un kempingu jomā, pirms krīzes interese
par ekomarķējumu bijusi.
Uzņēmumam veicot tirgus pētījumus
Skandināvijas tirgū un Somijā, tostarp Stokholmā un Helsinkos, atklājies, ka
tur 70–80% produktu ir ar ekomarķējumu –ekopuķi vai Skandināvijā populārāko
Nordic Swan (logotipā – stilizēts gulbis). Tomēr Spodrība izvēlējusies izmantot
ekopuķi, jo tai Latvijā ir pārstāvniecība.
Ekomarķējums galvenokārt domāts
Skandināvijas tirgiem, norāda B. Megre-Ansviesule, taču Spodrības produkti
tiek un tiks tirgoti arī Latvijā, kur «pircējs kļūst arvien gudrāks un arvien
vairāk skatās uz ekoproduktiem, būdams gatavs maksāt par tiem mazliet vairāk,
rezultātā iegūstot videi un cilvēkam draudzīgu produktu».
Avots: db.lv / Egons Mudulis, 2012. gada 6.
janvāris
|