Šveices vagonbūves uzņēmums
"Stadler Bussnag AG" ("Stadler") vērtē lietderību turpmākai
dalībai AS "Pasažieru vilciens" (PV) rīkotajā 34 jaunu
elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iegādes konkursā, šodien raksta
"Vesti Segodna".
Kā laikrakstam norādījis uzņēmuma
preses pārstāvis Oskars Fīrmanis, ņemot vērā konkursa pieteikumu iesniegšanas
termiņu nemitīgo pagarināšanu un citas darbības, kas vērstas uz viena,
iespējams AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca", konkursa dalībnieka interešu
aizstāvību, "Stadler" nevēlas būt aizsegs šajā iepirkuma procedūrā.
Uzņēmuma juristi patlaban vērtē
konkursa norisi un apsver iespēju vērsties ar pretenzijām Latvijas un Eiropas
līmeņa struktūrās, sacīja Fīrmanis.
"Stadler" Ungārijas
filiāles vadītājs un atbildīgais par uzņēmuma ienākšanu Latvijas tirgū Zoltans
Dunais biznesa portālam "Nozare.lv" sacīja, ka patlaban uzņēmums
nedz noliedz, nedz apstiprina faktu par vēlmi izstāties no PV konkursa.
"Pagaidīsim un redzēsim, kas notiks tālāk," sacīja Dunais.
Jau ziņots, piedāvājumu iesniegšanas
termiņš konkursā par jaunu vilcienu iegādi no 24.janvāra tika pagarināts līdz
28.februārim, jo konkursa dalībnieki to lūguši, minot "korektus
argumentus", tomēr PV līgumu par jauno vilcienu iegādi plāno noslēgt līdz
jūnija beigām, iepriekš biznesa portālam "Nozare.lv" informēja
PV preses pārstāvis Egons Ālers.
Ālers skaidro, ka konkursa laika
atskaites punkts ir ES naudas apgūšanas termiņi un tie paredz, ka finanšu
līdzekļi vilcienu iegādei jāapgūst līdz 2015.gada beigām. Tagad esot jābūt
"ļoti dzelžainiem argumentiem", lai konkursa beigu datumu vēl
pagarinātu, jo "termiņi nav bezgalīgi", skaidroja Ālers.
Jau ziņots, ka konkursa otrajai
kārtai kvalificēti kandidāti "Construcciones y Auxiliar de
Ferrocarriles", "Stadler Bussnag AG" un AS "Rīgas
vagonbūves rūpnīca" kombinācijā ar kompāniju "Bombardier".
Iepirkumā līdz 2015.gadam paredzēts
iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Pirmie jaunie
testa vilcieni tikšot piegādāti 2012.gadā, bet piegādes varētu sākties
2013.gadā. Konkursa uzvarētājam 30 gadu būs jānodrošina arī jauno
elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana. Iepirkuma kopējās izmaksas tiek
plānotas aptuveni 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas
fonda līdzfinansējums būs apmēram 100 miljoni latu. Šāda tipa vilcienu apkopes
un uzturēšanas izdevumi 30 gadu laikā ir līdzvērtīgi vilcienu iegādes cenai.
PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot
iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa
kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100%
bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada
oktobrī PV pārveidots par valsts uzņēmumu.
Avots: nozare.lv / 2011. g. 1.
februārī
|