Inovācijas ne vienmēr nozīmē
milzīgus ieguldījumus augstajās tehnoloģijās vai izpētē un attīstībā un reizēm
uzņēmumam izrāvienu var nodrošināt idejas "zagšana" no kādas citas
jomas, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" norādīja inovāciju
eksperts Hamišs Teilors.
Tas ir viens no vairākiem viņa
ieteiktajiem principiem, lai uzņēmums būtu inovatīvs. Šo principu Teilors sauc
par "meistarīgu zagli" ("master thief").
"Runa ir par labu
"zagšanu". Ja skatāties tikai uz citām kompānijām jūsu nozarē, kā
plānojat būt inovatīvs? Redzat tikai šo kompāniju līmeni un varat kļūt tikpat
labs kā citi, bet inovāciju izrāviens ir kas cits. Jāskatās uz citām nozarēm,"
principu skaidroja Teilors.
Kā piemēru viņš minēja pieredzi
aviosabiedrībā "British Airways". "Piemēram, kad vēlējāmies
ielikt gultas lidmašīnās, devāmies pie tradicionālajiem ražotājiem. Viņi
sniedza lekciju, kāpēc viņi ir eksperti sēdekļu ražošanā, bet viņi nederēja šim
darbam. Kāpēc? Jo viņi bija pārāk lieli eksperti un zināja visus iemeslus,
kāpēc tas nesanāks. Devāmies pie kompānijas, kas ražo interjera priekšmetus
luksusa jahtām. Viņi piedāvāja daudz labākas idejas, jo izgatavo priekšmetus mazākām
telpām," stāstīja eksperts.
Ja, piemēram, ir problēmas ar
rindām, viņš iesaka izmantot izklaides parku veidotāja "Walt Disney
Company" ("Disney") pieredzi, jo viņi labi tiek galā ar lielo
cilvēku plūsmu.
Teilors teica, ka "zog"
idejas ne tikai no citām nozarēm, bet arī sporta, mākslas, pakalpojumu jomām.
"Ja patiešām vēlaties izrāvienu, jāskatās ārpus pašreizējās vides,"
norādīja eksperts.
Teilors dzimis 1960.gadā Zambijā
skotu ģimenē. Viņš ieguvis maģistra grādu Sv.Endrū universitātē Skotijā, kā arī
maģistra grādu biznesa administrācijā Emorija universitātē Atlantā.
Karjeru Teilors sācis
"Procter&Gamble Ltd.", no 1984.gada līdz 1990.gadam ieņemot
dažādus ar zīmolu vadību saistītus amatus. No 1990.gada līdz 1993.gadam viņš
strādāja par vadības konsultantu "PriceWaterhouse", specializējoties
mārketinga efektivitātes jomā.
1993.gadā Teilors tika iecelts par
"British Airways" zīmola vadītāju, savukārt 1997.gadā viņš kļuva par
Lielbritānijas "Eurostar" ģenerālmenedžeri, bet pēc diviem gadiem par
"Eurostar Group" izpilddirektoru. 1999.gada beigās viņš kļuva par
"Sainsbury's Bank" izpilddirektoru, bet pēc tam kļuva par
konsultāciju uzņēmuma "Vision" vadītāju.
2004.gadā Teilors izveidoja savu
kompāniju "Hamish Taylor Skills Exchange Network", kas palīdz uzņēmumiem
izvirzīties, skatoties ārpus pašreizējās vides. Viņš konsultējis tādas
kompānijas kā "Microsoft", "RBS", "BAA",
"Camelot", "Inland Revenue", "Kimberly Clark",
"Post Office", "Ernst and Young", "Diageo" un
"Economist".
Visu interviju ar Hamišu Teiloru
lasiet biznesa portāla "Nozare.lv" sadaļā "Viedokļi,
intervijas".
Rīga, 13.janv., NOZARE.LV.
|